něco navíc

A co takhle trocha kultury?

sobota 13. května

Nejen kurzy živ jest člověk.
Pojďte si užít sobotní večer ve společnosti!
Vyberte si umění, divadlo nebo muziku, každý podle svého gusta…

co vás čeká?

výstava – Anežka Peroutka: Bohatost kaligrafie (napříč staletími)
koncert – HlasKontraBas
divadlo – divadelní spolek Dipold: Porucha přizpůsobení

vernisáž

anežka peroutka: Bohatost kaligrafie napříč staletími

Sobota 13. května, 17:00, vlašský dvůr

Ve spodní kapli Vlašského dvora se slavnostně otevře výstava Anežky Peroutky nazvaná Bohatost kaligrafie napříč staletími.
Výstava bude na místě k vidění od pátku 12. května až do 17. června. Společně s vystavenými díly si budete moci projít dějiny písma od římské kapitály, přes unciálu psanou brkem až po renesanční cancellaresku. K vidění bude i výstup ze speciálního projektu, v němž se Anežka pokusila napodobit rukopis Boženy Němcové.

divadlo

divadelní spolek dipold: porucha přizpůsobení

sobota 13. května, 18:00, spolkový dům
vstupné: 100 kč

Jednoaktovka Petra Sichingera přináší v režii Miroslava Čapka lehce absurdní přiběh, ve kterém typograf řeší zajímavou záhadu, neúspěšný filmař točí zvláštní filmy a bývalý ředitel školy dělá co může…

Hrají: Kateřina Siebrová, Eva Bukovjanová, Kristýna Vrzalová., Karolína Arnetová, Martina Loskotová, Jana Vovesná, Luděk Sieber, Pavel Konáš, Pepa Kunc, Bronislav Hruška, Petr Sichinger, Bohouš Kozák, Karel Malina Film: Karel Malina, Pavel Konáš, Ivana Konášová, Magdalena Soukupová Technika: Michal Diestler, Jiří Dvorský
Kurníková improvizace preludia: Šimon Bukovjan

Hudba

HlasKontrabas (Ridina Ahmedová&Petr Tichý)

sobota 13. května, 20:00, Blues Café
vstupné:
200 Kč

 

HLASkontraBAS je setkáním dvou zkušených osobností české hudební scény: zpěvačky Ridiny Ahmedové a kontrabasisty Petra Tichého.

Autorská, čistá a obnažená hudba, bez obvyklého vystlání dalšími doprovodnými nástroji dává vyniknout výraznému ženskému hlasu, který doplňuje akustický kontrabas. V podstatě třetím členem formace je loopstation, přístroj umožňující nahrávat ve více stopách přes sebe.

„Používáme ho takřka ve všech skladbách. Můžeme díky němu vytvářet zvukovou architekturu a pracovat s harmonickou i melodickou bohatostí,” vysvětluje Ridina Ahmedová. V některých místech tak počet navrstevených hlasů dosahuje běžně osmi až deseti nebo i třinácti. “Naším cílem nebylo vytvořit co nejhustší kompozici, ale krajinu, do které by se člověk rád vracel,” říká Petr Tichý.

zvu vás!

vstupenky ke koupi na místě