sobota 13. května
Nejen kurzy živ jest člověk.
Pojďte si užít sobotní večer ve společnosti!
Vyberte si umění, divadlo nebo muziku, každý podle svého gusta…
co vás čeká?
výstava – Anežka Peroutka: Bohatost kaligrafie (napříč staletími)
koncert – HlasKontraBas
divadlo – divadelní spolek Dipold: Porucha přizpůsobení
vernisáž
anežka peroutka: Bohatost kaligrafie napříč staletími
Sobota 13. května, 17:00, vlašský dvůr
Ve spodní kapli Vlašského dvora se slavnostně otevře výstava Anežky Peroutky nazvaná Bohatost kaligrafie napříč staletími.
Výstava bude na místě k vidění od pátku 12. května až do 17. června. Společně s vystavenými díly si budete moci projít dějiny písma od římské kapitály, přes unciálu psanou brkem až po renesanční cancellaresku. K vidění bude i výstup ze speciálního projektu, v němž se Anežka pokusila napodobit rukopis Boženy Němcové.
divadlo
divadelní spolek dipold: porucha přizpůsobení
sobota 13. května, 18:00, spolkový dům
vstupné: 100 kč
Jednoaktovka Petra Sichingera přináší v režii Miroslava Čapka lehce absurdní přiběh, ve kterém typograf řeší zajímavou záhadu, neúspěšný filmař točí zvláštní filmy a bývalý ředitel školy dělá co může…
Hrají: Kateřina Siebrová, Eva Bukovjanová, Kristýna Vrzalová., Karolína Arnetová, Martina Loskotová, Jana Vovesná, Luděk Sieber, Pavel Konáš, Pepa Kunc, Bronislav Hruška, Petr Sichinger, Bohouš Kozák, Karel Malina Film: Karel Malina, Pavel Konáš, Ivana Konášová, Magdalena Soukupová Technika: Michal Diestler, Jiří Dvorský
Kurníková improvizace preludia: Šimon Bukovjan
Hudba
HlasKontrabas (Ridina Ahmedová&Petr Tichý)
sobota 13. května, 20:00, Blues Café
vstupné: 200 Kč
HLASkontraBAS je setkáním dvou zkušených osobností české hudební scény: zpěvačky Ridiny Ahmedové a kontrabasisty Petra Tichého.
Autorská, čistá a obnažená hudba, bez obvyklého vystlání dalšími doprovodnými nástroji dává vyniknout výraznému ženskému hlasu, který doplňuje akustický kontrabas. V podstatě třetím členem formace je loopstation, přístroj umožňující nahrávat ve více stopách přes sebe.
„Používáme ho takřka ve všech skladbách. Můžeme díky němu vytvářet zvukovou architekturu a pracovat s harmonickou i melodickou bohatostí,” vysvětluje Ridina Ahmedová. V některých místech tak počet navrstevených hlasů dosahuje běžně osmi až deseti nebo i třinácti. “Naším cílem nebylo vytvořit co nejhustší kompozici, ale krajinu, do které by se člověk rád vracel,” říká Petr Tichý.